04.04.2014  

A A A

Poleć znajomym

 Drukuj

Drobny poczęstunek dla klientów można zaliczyć do kosztów

Agencja turystyczna obsługuje swoich klientów niejednokrotnie ponad godzinę. Czy w ramach kosztów prowadzenia firmy można podać kawę, herbatę słodycze? Firma wystawiam faktury za sprzedaż ze stawką 23%.

Wydatek na zakup drobnego poczęstunku dla klientów można, zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów przedsiębiorstwa usługowego.

Kwestia prawa do zaliczenia w koszty działalności wydatków na poczęstunek dla klientów budzi od lat wiele wątpliwości. Ich przyczyną jest spór o definicję kosztów reprezentacji, które zostały wyłączone z kosztów uzyskania przychodów na mocy art. 23 ust. 1 pkt 23 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. W związku z tym, że wciąż brak jest jednolitej linii interpretacyjnej czy orzeczniczej w tym zakresie, należy się tu kierować tzw. zdrowym rozsądkiem.

Drobny poczęstunek dla klientów (kawa, herbata, słodycze) stał się pewnym standardem dla przedsiębiorstw usługowych. Brak takiego poczęstunku mógłby zostać źle odebrany przez potencjalnych usługobiorców, a także przyczynić się do znacznego skrócenia wizyty w agencji, co w konsekwencji mogłoby spowodować niezawarcie umowy sprzedaży i utratę źródła przychodu. Z tego względu wydatek na zakup napojów i słodyczy dla klientów spełnia definicję kosztu podatkowego Jednocześnie wydatek ten nie ma, , charakteru reprezentacyjnego. Jest to zwyczajny koszt przedsiębiorstwa usługowego, który stanowi koszt podatkowy.

Autor: Magdalena Płachecka ekspert podatkowy

Przepisz kod:

Pola oznaczone * sa wymagane.

Bezpłatny e-letter


Strona używa plików cookies.

Kliknij tutaj, żeby dowiedzieć się jaki jest cel używania cookies oraz jak zmienić ustawienia cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony użytkownik wyraża zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z bieżącymi ustawieniami przeglądarki.